24 december

GOD JUL!
De e redan julafton! :D Sitter uppe och gör juletiketter i sista stund vilket jag helt plötsligt fick för mig. Får se om jag orkar göra klart dem för jag e riktigt trött!
Var och julhandlade det sista med min bror idag och fick en tidig julklapp av honom, nytt Guitarr Hero spel! Så när vi kom hem till mig spenderade vi några timmar med det. Sedan kom Hannis <3 och bakade lite julgodis med mig. Vi gjorde Rocky Road! Det var asgott och aslätt! Det här e vad man behöver:



600 gram choklad, dumlekolor, marshmallows och salta jordnötter. Sedan smälter man bara chokladen över vattenbad, blandar i så mycket av allt man behöver, häller smeten i en form och låter det kallna i kylen.



Men se till så att ni smor formen eller har bakplåtspapper i, det hade inte vi och det var nästan omöjligt att få loss chokladbitarna ur formen. Trots alla sorts redskap och metoder. :S



Men gott blev det! :D



Nu ska jag göra klart etiketterna så kan jag skriva ut dem imorgon bitti. Vill komma iväg tidigt så att jag kan äta julfrukost hos min familj.


Kommentarer
Postat av: Lena Aspman

Jag tycker att det ser jättegott ut. Ska pröva receptet när allt julgodis är slut. Kram mamma

2009-12-27 @ 16:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0