742 Evergreen Terrace

Jag är ett stort Simpsonsfan och har sett alla avsnitt typ 5 gånger vardera! När jag bodde hemma hos mina föräldrar med min lillebror brukade vi kolla på ungefär 4 avsnitt efter varandra. Först på 3an, sen 6an sen norska 3an och sen danska 3an. ;P
Så jag blev ganska imponerad när jag såg detta hus som är en replika av Simpsonshuset.
Huset ligger i Nevada, USA och var förstapriset i en tävling som arrangerades av Pepsi och Fox, år 1997. Vinnaren, Barbara Howard, fick välja att antingen ta huset som pris eller kontanter. Hon valde kontanterna.
Huset blev sålt 2001 efter att det mesta som relaterar till serien i huset hade blivit borttaget.
Jag tror det skulle vara asballt att bo i huset, skulle kännas som att livet var en tvserie. Plus att jag älskar alla pastellfärgerna. :D











Kommentarer
Postat av: Biz

Så fint! Hade älskat att bo där!

Ser lite ut som My Little Ponyhuset, eller hur?

2010-01-26 @ 09:02:31
URL: http://pinkbiz.blogg.se/
Postat av: Sofia

Gud va coolt! Så vill jag bo! :D

2010-01-26 @ 10:46:18
URL: http://gummibollen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0